الگوریتم پاندا چیست,پاندای گوگل,الگوریتم پاندا,پاندای گوگل چیست

الگوریتم پاندا

  • چهارشنبه 12 تیر 1398
  • 118 نفر

پاندای گوگل یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که در سال 2012 میلادی فروردین ماه سال 91شمسی معرفی شد. تمرکز بیشتر این الگوریتم بر روی عنوان ها و کلمات کلیدی است و سایت هایی که از راه های غیر قانونی رتبه میگرند را جریمه می کند. این الگوریتم ابتدا farmer  یا کشاورز شناخته شد

الگوریتم پاندا چیست؟اهداف الگوریتم پاندا

 

پاندای گوگل یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل است که در سال 2012 میلادی فروردین ماه سال 91شمسی معرفی شد. تمرکز بیشتر این الگوریتم بر روی عنوان ها و کلمات کلیدی است و سایت هایی که از راه های غیر قانونی رتبه میگرند را جریمه می کند. این الگوریتم ابتدا farmer  یا کشاورز شناخته شد. الگوریتم پاندا از هر نوع پیوند و لینکی خوشش نمی آید. آن ها به دنبال لینک های طبیعی و معتبرند. پاندای گوگل اساساً به خاطر اجرای عدالت میان وبسایت های مختلفی که به شدّت در رقابت با یکدیگر مورد ستم واقع می‌شدند و یا ستمگری می‌کردند، طراحی شد.

نقش الگوریتم پاندا

نقش الگوریتم پاندا بر سایت

الگوریتم پنگوئن به شدت برای افت یا رشد طراحی سایت ها در نتایج جستجو تاثیر گذار است. وقتی کاربر از طریق گوگل وارد سایتی شود و با صفحه ای خالی یا حتی صفحه با محتوای نامرتبط روبرو شود. اینگونه صفحات با گوگل ناسازگارهستند و از نتایج گوگل حذف می شوند
یکی از روش هایی که در گذشته باعث بالا رفتن رتبه سایت در موتور های جستجو می شد، تبادل لینک بین دو وب سایت بود. اما در حال حاضر تبادل لینک بین دو سایت باعث کاهش و یا  بی تاثیر بودن در رتبه سایت ها می شود الگوریتم پنگوئن گوگل این تبادل لینک را شناسایی و پیدا می کند و ممکن است آن را جعلی  و اسپم تلقی کند و باعث کاهش رتبه وب سایتتان شود.

الگوریتم با چه کسانی دشمن است

الگوریتم پندا گوگل با چه کسانی دشمن است

  • محتوای کوتاه

کاربردر گوگل به دنبال سایتی است که بتواند به سوالاهای آن پاسخ دهد و خب طبیعا هر کس سوالاهی متفاوتی راجب موضوع خود دارد.پس پاسخ چندین سوال و پاسخ تمام کاربران را نمیتوان در یک محتوای کوتاه جا داد. ابتدا تمام سوالهایی که ممکن است در ذهن مخاطب شکل بگیرد را روی کاغذ بیاورید سپس محتوا خود را گونه ای بنوسیدی که تمام سئوال ها را در بر بگیرد. این نکته را فراموش نکنید که هر نفر یک نگاه خاص خودش را دارد و برداشت های متفاوتی دارد پس باید مطلب شما عامیانه و با ابیان ساده باشد و طوری توضیح بدهید که هم فردی اولین بار است با این متن مواجه میشور متوجه شود  و هم فردی که شناخت کاملی راجب موضوع دارد برایش خسته کننده نباشد.

  • محتوای تکرار شده

خسته کننده ترین چیز برای سایت تکرار مجدد متن است که هم وقت گیر وهم بی فایده است که باعث بی کاربردی دیده شدن سایت میشود. کاربر تصمیم به خروج از سایت را میکند و دیگر به بقیه موضوعات سایت شما دقت نمی کند.

  • محتوای با کیفیت کم

برخی از وب سایت ها گمان می کنند هر نوع محتوایی که بنویسند از نظر گوگل ارزش و اعتبار دارد حتی اگر آن محتوا به صورت کاملا اختصاصی توسط خود آن مجموعه نوشته شده باشد. اما این یک دیدگاه کاملا غلط می باشد. از نظر گوگل محتوایی اهمیت دارد که پاسخ کاربر را بدهد. این جمله را می توان به شکل دیگر و با بیان یک مثال مطرح کرد. فرض کنید شما در حال نوشتن یک محتوا در مورد گوشی سامسونگ مدل s10 هستید . به نظر شما کاربرانی که کلمات کلیدی در مورد محصول شما را سرچ میکنند به دنبال چه چیزی هستند؟ مثلا کاربری به دنبال قیمت آن می گردد. شخص دیگری قصد دارد از نظر کیفیت آن را بررسی کند. ممکن است افرادی به دنبال تجربه کار کردن با این گوشی توسط دیگران باشند. همین مواردی که اشاره کردیم محتوای محصول شما را تشکیل میدهد. محتوا باید برای کاربر نوشته شود نه برای گوگل. پس محتوایی کیفیت بالایی دارد که پاسخ سئوال کاربر در آن باشد و کاربر آن محتوا را به دیگران معرفی کند و در بهترین حالت این است دوباره به صفحه بازگشته و محتوا را مطالعه کند. این یعنی برگ برنده سایت شما به عنوان داشتن یک صفحه با محتوای خوب و با کیفیت.

  • محتوای گردآوری شده

سه روش کلی برای تولید محتوا وجود دارد. روش اول به این صورت است که اپراتور یا مدیر وب سایت مطالب رو به صورت کاملا اختصاصی نوشته و تایپ میکند. حتی یک خط از آن مطالب نیز کپی از سایت های دیگر نمی باشد. در حالت دوم مطالب انگلیسی به زبان فارسی ترجمه شده و به نوعی آن را می توان محتوای اختصاصی نامید. اما روش سومی هم تحت عنوان محتوای گرد آوری شده وجود دارد. در این روش نویسنده محتوا چندین مقاله را خوانده و از هر کدام یک بخش را کپی میکند. گوگل با توجه به الگوریتم هایی که دارد ممکن است این موضوع را متوجه شود. اما همیشه اینگونه نیست. خیلی از سایت ها را میتوان مشاهده کرد که از طریق گردآوری محتوا رتبه های بسیار بالایی در گوگل دارند. اما باز هم به این نکته میرسیم که همان محتوا گرداوری شده ارزش و اعتبار بالایی دارد. مثلا فرض کنید یک وب سایت بخشی از نقد و بررسی سامسونگ s10 را عالی توضیح داده است. وب سایت دیگری تجربه کار کردن با آن را توضیح داده است. در وب سایت سوم می توان نظرات بسیار خوبی از کاربران سایت دریافت کرد. همه این وب سایت ها یک بخش را خیلی قوی توضیح داده اند و شما می توانید با یکپارچه کردن این محتوا و گردآوری آن یک مقاله و محتوا جدید ایجاد کنید که کاربران به جای آنکه چندین مقاله را بخوانند با خواندن محتوای شما به نتیجه دلخواه برسند.

  • برتری تبلیغ بر محتوا

بسیاری از صاحبان وب سایت از طریق تبلیغات در سایتشان کسب درآمد میکنند که روش متداولی است . شما هم میتوانید از این موضوع درامدی داشته باشید اما باید این نکته را در نظر داشت که محتوای اصلی در صفحه را فراموش نکنید.به طور کلی تبلیغات باید در کادری کوچک در کنار صفحه اصلی و به هیچ عنوان در وسط صفحه اصلی قرار بگیرد  یا بالا قرار گیرد و بهتر است کنار آن دکمه حذف را هم اعمال کنید که نگاه کردن به تبلیغات به عهده خود کاربر باشد.تبلیغات  نباید آزار دهنده باشدیعنی نباید از تصاویر خیلی محترک و یا دارای فلش استفاده کنید زیرا باعث اذیت شدن  احساس کلافگی در کاربردست می دهد و در نتیجه کاربر از صفحه شما به سرعت بدون خواندن مطالب خارج می شود که این اصلا خوب نیست زیرا گوگل به رفتار کاربر توجه میکند و این که چه مقدار در سایت شما باقی خواهند ماند اهمین زیادی دارد. تبلیغات بهتر است از اسلایدر استفاده شود زیرا هم جذاب تر است و هم بازدهی بیشتری دارد.

  • وعده‌های دروغین   

خیلی از کاربران اصلا به ادرس سایت دقت نمیکنند و فقط عنوان متن دقت میکنند و کلیک میکنند، زمانی که به سایت شما  میرسند و مطالبی که از دروغ نوشته شده است را  متوجه می شوند، چون اکثر کاربرانی که جستجو می کنند اطلاعاتی راجب موضوع مورد نظر دارند میخواهند اطالعات خود را تکمیل یا  نکته ای پیدا کنند و یا نظر سایت های اینترتی را بدانند.پس بیشتر کاربران میتوجه دروغ شما میشوند آنجاست که به اسم سایت دقت میکنند تا یادشان باشد که دیگر به سایت شما کلیک نکنند.این درصورتی است که گوگل فقط به کاربران اعتماد دارد و این بی اعتمادی کاربر به گوگل سرایت میکند و رتبه سایت شما رو به پایین می رود.

  • محتوای نامربوط به عبارت جستجو شده

بیش از 80% مردم وقتی نیاز یا سوالی دارند به سرعت سراغ گوگل میروند همچنین  زمان زیادی را صرف پیدا کردن جواب درست و قانع کننده می کنند.پس این گوی و این میدان، هدف ما از نوشتن مطلب هم همین است. در مضوعی که سایت شما فعالیت دارد باید این را در نظر داشته باشید که کاربر چه میخواهد هدف او از جستجو این موضوع چیست و به چه چیزی نیاز دارد ، شما هم دقیق و کامل پاسخ کاربر را همراه با پیشنهادات بیان کنید و برای  فهم بهتر هم میتوانید مثال های متععد بزنید .کاری کنید که کاربر نیاز نداشته باشد که به غیر از سایت شما به سایت دیگری هم سر بزند چون سایتت شما تمام سوال کاربر را پاسخ داده نکته های زیادی را هم به اشتراک گذاشته پس نیاز نیست که کاربر به بقیه سایت ها سر بزند.

اپدیت پاندا

تاریخچه اپدیت گوگل تا سال 2014

گوگل تا به حال چهار نسخه اپدیت از پاندای گوگل ارئه داده است. اولین نسخه آپدیت پاندا برای مبارزه با وب سایت هاییی با مزرعه محتوا انجام گرفت. بعد از آن دومین آپدیت آن بود که بیشتر بر روی نتایج جستجو به زبان انگلیسی تمرکز داشت و بروز رسانی بعدی برای سایت هایی بود که کیفیت پایینی داشتند و بعدی برای رتبه بندی سایت های با کیفیت با زبان های مختلف بود.در کل در این بین تغییرات زیادی داشته و به خوبی پیشرفت کرده است. وآخرین آپدیت آن 19می سال2014 منتشر شد که شامل تغییرات زیادی در الگوریتم و تازه سازی اطلاعات داشت. بک لینک همیشه مهم است و مهم خواهد ماند ولی هرروز روش استفاده از آن تغییر میکند و سعی کنید اطلاعات خود را به بک لینک های سایت شمارا برررسی و بک لینک های خریداری شده و بد کیفیت را جریمه و همچنین رتبه سایت را به شدت کاهش می دهد

درنتیجه

مبارزه پنگوئن با لینک سازی اسپم و با تکرار کلمات کلیدی است، پس از آن ها استفاده نکنید. در الگوریتم پنگوئن وب سایت هایی نتیجه بهتری را در گوگل میگیرند که چه از نظر محتوایی و چه از نظر فنی سئو کلاه سیاه نباشد.  محتوای تهیه شده توسط منابعی که معتبر یا شناخته شده نیستند، معمولاً در نظر گوگل هم اعتبار چندانی ندارند در این میان سایهایی که مثل مشخصات فرد و حساب بانکی توجه بیشتری میکند. صفحات ضعیفی که متن داخل آن‌ها بسیار کم است، توسط الگوریتم پاندا بی‌کیفیت دانسته می‌شوند.پاندای گوگل وظیفه دارد صفحات اینترنتی که دارای محتوای مرتبط بسیار کمی هستند و از نظر متنی نیز بسیار قلیل می باشند محتوای وب را بررسی کند و در صورت وجود اشتباهات مانند کپی در وب سایت آنها جریمه کند.

برای اینکه از شر الگوریتم پاندای گوگل در امان باشیم بهتر است محتوای جالب و زیبا و متناسب سایت و کاربر تولید کنیم همچنین برای اینکه سایت شما بسته نباشد از هاست خوب و با کیفیت استفاده کنید تا در صورت قطعی مشکل سریع برطرف شود .