تگ اوپن گراف,ogچیست,og چیست,open graph چیست,متا تگ open graph چیست

open graph چیست

  • یکشنبه 23 تیر 1398
  • 128 نفر

تگ open graph در اوایل برای فیس بوک کاربرد داشت.در سال 2010  فیس بوک تگ اوپن گراف را معرفی کرد

متا تگ open graph چیست؟

تگ open graph در اوایل برای فیس بوک کاربرد داشت.در سال 2010  فیس بوک تگ اوپن گراف را معرفی کرد، هدف از این این کار ایجاد یک همکاری فیس بوک با صفحات وب بود اما پس از گذشت زمان و اضافه شدن شبکه های مجازی مهم این تگ ارزش یافت زیادی یافت.اکنون بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، گوگل پلاس و حتی تلگرام در صفحات سایت استفاده کرد.این تگ در بخش head  در صفحات html نوشته می شود.

اهمیت تگ اوپن گراف

اهمیت تگ open graph

با اضافه شدن این تگ میتوان برای طراحی سایت خود در شبکه های مختلف صفحه ای اختصاصی برای سایتتان بزنید و در سایتتان به اشتراک بگذارید.در حقیقت هدف این تگ هم همین است که از شبکه های مجازی بتوان در سایت استفاده کرد.امروزه شبکه های اجتماعی به قدری دارای اهمیت شدند که نمی توان دیگر از این تگ استفاده نکرد و به یکی از تگ های اجباری در سایت تبدیل شده است. تاثیر این تگ بر سئو فعلا مشخص نیست زیرا هنوز اطلاعیه ای از گوگل درباره این تگ به اشتراک گذاشته نشده است، اما قطعا تاثیر مثبتی بر سئو دارد. از دید سئو، وبمسترها اساسا می بایست بر روی تگ های title و decription تمرکز کنند. اما از آنجا که امروزه صفحات وبسایت به شدت بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، اهمیت به داده های Open Graph نیز مهم است.

انواع تگ های اصلی open graph

تمام متا تگ اوپن گراف با  og نشان داده می شود.

og:title  عنوان سایت

این تگ همان کار تگ title ار انجام می دهد و عنوان محتوا را مشخص می کند.

<meta property=”og:title” content=”Your eye-catching title here” />

og:image  تصویر مطالب

این مورد جذاب ترین متا تگ Open Graph در بین بازاریابین است زیرا باعث جذابییت مطلب می شود. مطمئن شوید که از این متا تگ استفاده کرده باشید در غیر این صورت  فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی در بعضی مواقع یک عکس نامرتبط را برداشته و به عنوان عکس مطلب استفاده می کنند. برای تعریف کردن تصویری که بعنوان تصویر مطلب در نظر داریم بکار می رود. این تصویر می تواند در آن صفحه وب وجود نداشته باشد و از صفحه دیگر و یا وب سایت دیگر آنرا نمایش دهیم.  می توانید از متا تگ های og:image:width برای تعیین طول تصویر، ازog:image:height برای تعیین ارتفاع تصویر و از og:image:type برای تعریف MIME type استفاده کنید. تعریف کردن این سه متاتگ الزامی نمی باشد اما برای فیسبوک کار را راحت تر می کنید. کوچک ترین سایزی که میتوانید استفاده کنید 200*200 است.  پیشنهاد خود فیسبوک برای بهترین خروجی، ۶۳۰*۱۲۰۰ پیکسل می باشد. 

 og:site_name

عنوان اصلی وب سایت خود را وارد کنید. این عنوان میتواند نوع خدمات قابل ارائه از جانب وب سایت شما باشد.

og:description توضیحات صفحه

برای تعریف خلاصه ای از یک صفحه وب که می خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید باید از متاتگ توضیحات (og:description) استفاده کنید در اصل  توضیح مختصری در مورد مطلب ارائه میکنید. دقت داشته باشید این بخش زیاد طولانی نباشد و نهایتا از ده کلمه برای توضیح استفاده کنید.

og:type  

معمولا برای صفحه اصلی سایت است که در نوع سایت را بیان می کند که برای مشخص کردن سایتتان باید از کلمه website و در صورتی وبلاگ باشد باید از blog استفاده کنید فیسبوک به طور اتوماتیک ازwebsite استفاده می کند. این تگ دارای لیست زیادی است اما مهم ترین آن ها: 
website وب سایت
Articleمطلب
Blogوبلاگ 

og:url  آدرس منحصر بفرد صفحه

در این بخش باید ادرس دقیق و کامل صفحه اصلی سایتتان را وارد کنید.

og:locale

این تگ برای نمایش دادن اطلاعات مکانی است. معمولا در امریکایی فعال است در صورتی که کشور دیگری بخواهد از این متا تگ استفاده کنند میتواند زبان en_us آن را به زبان منطقه ای خود تغییر دهد.

برای درج زبان کل سایت است که شما باید از زبان فارسی fa_ir استفاده کنید

جمع بندی

کد OG نهایی برای فیسبوک احتمالا چیزی شبیه به شکل زیر خواهد بود.

اوپن گراف

با توجه به قابلیتی که این تگ ها به صفحات سایت اضافه کرده و موجب هر چه بهتر دیده شدن آنها در شبکه های اجتماعی می شوند، علت مقبولیت آنها جای تعجبی ندارد. وجود متا تگ های OG موجب افزایش بازدید و کلیک بر روی لینک های شما در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک شده و همچنین به صورت غیر مستقیم بر روی سئو نیز تاثیر مثبتی می گذارد. همه این موارد در نهایت موجب افزایش سوداوری کسب و کار شما می گردد.