کلاه سیاه,سئو کلاه سیاه,سئو کلاه سفید و کلاه سیاه,راهکارهای سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه چیست

  • یکشنبه 16 تیر 1398
  • 134 نفر

عملی است که با آن رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو از طریق نقض کردن قوانین، بالا می برند و در اصل برای فریب دادن ربات های گوگل استفاده می شود

   سئو بلک هت Black Hat Seo عملی است که با آن رتبه وب سایت را در موتورهای جستجو از طریق نقض کردن قوانین، بالا می برند و در اصل برای فریب دادن ربات های گوگل استفاده می شود، افرادی از آن استفاده میکنند که میخواهند سریع به رتبه ی بالا را در گوگل کسب کنند و هیچ دقتی به محتوا نمیکنند که مورد رضایت کاربران نیست. این درصورتی است که ربات های گوگل به دنبال شناسایی این نوع از سایت ها برای جریمه کردنشان هستند.از سئو کلاه سیاه در موارد لینک سازی خارجی،تولید محتوا، لینک سازی داخلی، و سئو تکنیک استفاده میکنند. معمولا از اصطلاح Black Hat برای هکرها، تولیدکنندگان ویروس و افرادی که کارهای غیراخلاقی با کامپیوتر انجام می دهند، استفاده می شود.

این درست است که در استفاده از سئو کلاه سیاه ممکن است شما به رتبه خوبی برسید، اما این را در نظر داشته باشید که برای سئو سیاه هم باید وقت گذاشته شود و الگوریتم های گوگل به این سادگی فریب کارهای شما را نمیخورند. با هوشمند شدن الگوریتم ها کار برای افرادی که سئو سیاه انجام میدهند نیز سخت تر از قبل شده است. پس بهترین کار این است که از انجام این کار اجتناب کرده و به صورت اصولی و سئو سفید ، بهینه سازی سایت خود را انجام دهید. در دنیای تجارت الکترونیکی که رقابت بسیار شدید است، منطقی است که افرادی برای نشان دادن برند خود دست به تقلب بزنند اما مشکل اینجاست که گوگل الگوریتم های شناخته ای برای شناسایی این صفحات دارد که روز به روز هم این الگوریتم ها اپدیت می شوند و ویژگی های بسیاری  برای شناسایی پیدا می کنند زیرا گوگل تمام تلاش خود می کند که فقط کاربر به هدف اش برسد و تمام صفحات رتبه بالا مورد رضایت کاربر باشد، درست در همین نقطه است که بسیاری از کسب و کارها از مسیر اصلی خارج شده. پس هنگام طراحی سایت این موضوع را در ذهن داشته باشید که رقابتی را شروع کنید که باقی بمانید و با صبر پیشرفت کنید تا اینکه فقط مدت کوتاهی در رقابت ماندگار باشید

تفاوت بین کلاه سفید و کلاه سیاه

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو در کل به سه دسته کلی، سئو کلاه سیاه(black hat seo)، سئو کلاه خاکستری (gray hat seo)، سئو کلاه سفید(white hat seo) تقسیم می شود.

سئو کلاه خاکستری ریسک بالایی دارد به همین علت است که نمیتوان صدرد تضمین کرد که با جریمه مواجه نشود.سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و سیاه نمی باشد. بلکه شامل تکنیک هایی که اگر گوگل متوجه استفاده آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و  بیشتر  افراد از این تکنیک ها استفاده می کنند که خیلی به قانون پابند نمی باشند ولی در نظرشان نمی خواهند کار غیر قانونی کنند که اگر حرفه ای باشید میتواند برای شما موثر باشد.این سئو با استفاده از راهکارهای کلاه سفید انجام می شود و برای سرعت بخشیدن به روند کار اینجاست که از سئو سیاه استفاده می شود.خب معمولا گوگل هم به تماشا نمی شیند و درتمام سالها الگوریتم های خود را آپدیت کرده و شرایط را برای استفاه از کلاه خاکستری سخت تر می کند. پس میتوان گفت این یک روش دائمی نیست و با هر بار آپدیت گوگل ممکن است گوگل متوجه زیر پا گذاشتن قانون شود که سایت شما در آن صورت جریمه و حتی ممکن است حذف شود.سئو کلاه خاکستری بسیار شبیه به کلاه سیاه است و تفاوت اصلی آن با کلاه سیاه این است که کلاه خاکستری برخی از قوانین گوگل را نقض می کند همچنین بحث ریسک پذیری است که برای کلاه خاکستری کمتر است.

برخی از تکنیک های مهم کلاه سیاه چیست؟

کامنت های اسپم

امروزه کمتر شاهد این نوع اسپم ها هستیم  زیرا  با استفاده از برنامه مانند google reCATCHA می توان از این اسپم گذاری جلوگیری کرد.  همان طور که می دانید در صفحه سایتی که تعداد کامنت های آن زیاد باشد نشان دهنده خوب و با کیفیت بودن سایت است  بر فرض مثال:کاربری که قرار است از  یک سایت فروش خرید کند قطعا به کامنت ها دقت میکند تا متوجه رضایت و اعتماد بقیه کاربران از سایت و محصول شما شود. که در این صورت گوگل متوجه شده و امتیاز سایت ر افزایش می دهد  این یک روال عادی است. اما در بعضی مواقع ممکن است با کامنت هایی مواجه شویم که پیوند وب سایت در بخش وبلاگ است که هیچ ربطی هم با موضوع سایت ندارد که با استفاده از روش    nofollow  نوفالو در کامنت ها به این معنی این است که گوگل برای این لینک ها مجوزی صادر نکند و لینک را فالو یا دنبال نکند. 

محتوای غیر قابل مشاهده

طراحان سایت برای افزایش حجم متنشان (که در رتبه سایت تاثیر دارد زمانی که محتوا  یا مطلب زیاد باشد رتبه سایت افزایش پیدا می کند ) کلمات کلیدی را به رنگ پس زمینه تغییر می دهند که برای کاربران قابل نمایش نیست ولی گوگل متوجه این کلمات می شود و زیاد استفاده کردن از آن موجب جریمه می شود.فرق این مورد با cloaking این است که  در پنهان سازی شما می توانید کدهای جاوااسکریپت را هم مخفی کنید ولی در محتوای غیر قابل مشاهده، فقط متن ها پنهان می شود. در هر صورت هر دو تکنیک  جزو تکنیک سئو کلاه سیاه محسوب می شود.

 Cloaking

Cloakin به این صورا است که وقتی کاربر طبق جستجو و نیاز خود سرچ میکند و با صفحه نتیجه گوگل که چنیدن سایت را پیشنهاد داده ربرو می شود سایتی که فکر میکند طبق عناوین منساب است را انتخاب می کند  ولی به محض اینکه وارد می شود صفحه دیگری باز می شود که کاربر متوجه این قضیه نمی شود که در عین حالدو صفحه فعال شد یکی  صفحه مورد نظر و اطلاعات مورد نظر خود را باز کرده و یکی صفحه کنونی است که اجازه نمایش آن صفحه را نمی دهد.  این روش هکر ها  استفاده می کنند که کاربر به صفحه موردنظرشان ریدایرکت کنند این در صورتی است که صاحب سایت متوجه این موضوع نمی شود

 Page cloaking

Page cloaking  را نمیتوان در اصل تکنیک بدی دانست از این نظر که: زیرا بعضی از صاحبان وب سایت برای این که رقیبشان از سورس کدهایی استفاده می کنند متوجه نشوند  وسایت خ.د را بهینه کنند از page cloaking استفاده می کنند که با عث می شود گوگل نتواند محتوایی که کاربران میبینند را ببیند برای همین این تکنیک را اسپم محسوب میکند.

 مزرعه لینک

گوگل اولین موتور جستجویی بود که به لینک سازی خارجی رتبه داد.صاحبان سایت برای افزایش رتبه سایت خود به گروه هایی از سایتهای زیاد تبدیل شدند که به صورت زنجیر وار به هم وصل شدند از طریق لینک گذاری از لینک سازی در سایت های مختلف استفاده می کردند با گذشت زمان گوگل متوجه شد که سایت هایی هستند اعتبار خود را از مزرعه لینک بدست اورده اند در صورتی که  اصلا مناسب رتبه شان نیستد برای رهمین الگوریتم های خود را آپدیت کرد و از آن پس مزرعه لینک سئو کلاه سیاه محسوب شد.

 Doorway page

صفحات دروازه، صفحاتی هستند که برای عبارت‌های کلمه کلیدی خاص بهینه‌ شده‌اند. رایج‌ترین استفاده از صفحات دروازه زمانی است که وب‌سایت سعی می‌کند رتبه مناسبی برای نام شهر به دست آورد و برای این منظور، وبمسترها کلمات کلیدی مختلفی با نام آن شهر در صفحه وب تعریف می‌کنند. متخصص سئو در این روش سعی دارد جایگاه صفحه ای کم محتوا و بی ارزش را با ایجاد کلمات کلیدی زیاد، در ابتدای لیست نتایج موتورهای جستجوگر نظیر گوگل به کاربران نمایش می دهد .کاربر روی این لینک ها کلیک کرده و به طور ناخواسته به صفحه ای خسته کننده و بی ربط با کلمه ای که سرچ کرده است ،هدایت می شود.

  کلمات کلیدی زیاد

این درست است که استفاده از کلمات کلیدی در رتبه سایت تاثیر دارد، اما این را هم باید در نظر گرفت که استفاده بیش از حد آن هم باعث خستگی کاربر و هم ناراضایتی گوگل میشود چرا که گوگل در صورت استفاده از کلمات کلیدی متوجه نحوه عملکرد سایت  و محتوای خوب میشود ولی اگر از کلمات کلیدی زیاد استفاده شود ارزش سایت پایین می آید.این روش در سال های قبل باعث بالا بردن رتبه سایت بود اما در این زمان یک روش اسپم محسوب می شود.

 خرید لینک

گوگل در صورت مواجه شدن با سایت لینک خریداری شده هم شرکت خریدار و هم شرکت فروشند را جریمه میکند.اما این سخن را نمیتوان صریح گفت زیرا خیلی افراد هستند که خرید و فروش لینک را انجام میدهند که به بسیار هم برایشان سود آور بوده و به مشکلی هم بر نخوردند. اکثر کسب و کارها که در رقابت با هم هستند برای دریافت رتبه بهتر از رقبا لینک خریداری می کنند. اما گوگل در وب‌سایت خود اعلام کرده است که "هر لینکی که برای دستکاری رتبه‌ صفحه و یا رتبه‌ سایت در نتایج جستجوی گوگل مورد استفاده قرار بگیرید، می‌تواند به عنوان نقض قوانین گوگل در نظر گرفته شود".  بنابراین لینکی خریداری شده است لینک های صفحه‬ یا تمامی لینکهای سایت را نادیده میگیرد که دراین  صورت لینک مانند یک لینک‬ nofollow ‬هیچ ارزشی ندارد. گوگل ممکن است سایت فروشنده ی‬ لینک را مسدود کند و مثلا سا‫یت را از ایندکس خارج کند‬ یا اینکه رنک صفحه اش را کاهش دهد،‬‬ البته اینها بیشتر برای سایتهایی با کیفیت پایین‬ اتفاق می افتد تا سایتهای روزنامه ای اصیل. به سایتهای محبوب که‬ گوگل فکر میکند ارزش دارند تنها هشدار میدهد‬ در نهایت موتورهای جستجو میتوانند سایت را مجازات کنند‬ ولی معمولا این اتفاق نمی افتد‬ چون اگر موتورهای جستجو قانونی برای اینکار داشته باشند‬ شرکتها لینکهایی برای رقبا میخرند تا‬ به آنها ضرر وارد کنند‬. ‬‬ بنابراین اینطور که پیداست موتورهای جستجو‬ لینک های خریداری شده را دوست ندارند. همچنان در رنکینگ شما خرید لینک می تواند تاثیر بسیاری در سئو سایت و بهینه سازی وب سایت شما داشته باشد.

محتوای کپی

کاربران وقت زیادی را برای پیدا کردن پاسخ خوب و متقاعد کننده خود می گذارند ، سایت های مختلف را بررسی می کنند تا نظرات متفاوت را دریافت کنند. زمانی که مطلبی از سایت مجاور کپی می شود هر چند که شما تغییراتی هم در محتوا ایجاد کنید، قطعا گوگل متوجه  این موضوع می شود و در صورتی که با رضایت کاربر روبرو نباشد سایت جریمه می شود.  محتوای اروجینال بنویسید و از تکرار کلمات کلیدی اجتناب کنید. هرگز محتوای دیگران را تکرار نکنید. دستورالعمل‌های گوگل را درباره محتوا، رعایت کنید.

عواقب استفاده از سئو کلاه سیاه

درست است که با استفاده از سئو کلاه سیاه میتوان در سایت ترافیک ایجاد کرد اما این ترافیک را فقط برای مدتی باقی میماند، چون موتورهای جستجو روز به روز درحال آپدیت خود هستند و به دنبال راهی برای بسته کردن تکنیک کلاه سیاه هستند و ممکن اگر سایت تا به امروز هم باقی بماند ممکن است با آپدیت بعدی جریمه و در نهایت حذف شود. بعضی از صاحبان سایت هستند که قصد دارند فقط مدت کوتاهی سایت را فعال کنند و به دنبال رقابت یا کسب و کار طولانی مدت نیستند ممکن است بتوانند از این سئو استفاده کنند اما باید این را هم در نظر داشت که خود سئو کلاه سیاه هم زمان بر است و باید به دست کسی سایت طراحی شود که با تمام قانون و الگوریتم های موتورهای جستجو آشنا باشد تا بتواند آن ها را نقض کند.